Боголюбиви братя и сестри,

   Ако внимателно наблюдаваме живота ще се уверим, че всеки ден е нов, даже всеки час и минута са нови. Радваме се на новия ден. Желаем да изпълним, което е нужно. Новата Година винаги я очакваме с радост и надежда.

   Затова най-много благопожелания и привествия отправаме преди Нова Година, въпреки, че тя крие потайности и изненади. И старата година беше нова и Новата ще стане стара. Времето е преходно, „защото е преходен образът на тоя свят“ (I кор. 7:31)

Васильовден

   На 1 – ви януари Светата Църква чества Обрезание Господне и св. Василий Велики. Независимо от посрещането на Новата година в храм „св. Иван Рилски“ се събраха много миряни.

   На осмия ден след Рождество Христово нашият Господ Иисус Христос бил обрязан, както било въведено от Ветхия Завет за всички младенци от мъжки пол, според сключения завет (заповед, договор, предначертание) между Бог и праотеца Авраам. Той важал за всички Авраамови потомци. При извършването на този обред на Божествения Младенец било дадено името Иисус, възвестено на Пресвета Богородица от Архангел Гавриил на Благовещение. В Новия Завет обредът обрязване е отстъпил място на тайнството свето Кръощение.

   Както в целия Православен свят и в храм „Св. Йоан Рилски“ бе отслужена Света Рождественска Литургия. Църквата бе препълнена от християни, които желаеха да съпреживеят чудото на Христовото раждане. Светата Литургия бе отслужена от ст. ик. Николай.

На 24 декември бе осветена нова Иконостастна икона на свети първомъченик и архидякон Стефан (паметта му се чества на 27 XII). Освещаването бе извършено от предстоятеля на църковното настоятелство ст. ик. Николай след светата Литургия и в присъствието на много миряни и дарителите Пенка, Александър, Деница, Добринка, Найден, Георги, Руска, Димитър, Тодор, Златин, Валентина, Николай, Иванка, Венелин.

   Светата икона бе изографисана от зограф Таня Кондова – Пенева.

Днес Девата ражда Свръхестествения, и земята поднася на Непристъпния пещера; Ангелите с пастирите славословят, а мъдреците със звездата пътешестват, понеже заради нас се роди Младенец – Предвечният Бог. (Кондак, гл. 3, от св. Роман Сладкопевец)

Please publish modules in offcanvas position.